Koordinator søges til forebyggelse af magtanvendelser hos kriminalitetstruede og dømte børn og unge

Profilbillede
dato

Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) søger en kompetent magtforebyggelseskoordinator til at sikre løbende kvalitetsudvikling i alle vores afdelinger.

Du har nu muligheden for at besidde en spændende stilling med mange samarbejdspartnere på vores fire behandlingsinstitutioner for børn og unge samt at deltage i netværk i det regionale socialområde. 

Som magtforebyggelseskoordinator har du ansvaret for at sikre en systematisk kvalitetssikring af magtindberetninger, samtidig med at du laver analyser på tværs, der sikrer læring og styrker forebyggelse af magtanvendelser. Herudover vil din anden hovedopgave være at være projektleder på implementering af LA2 ud i alle led i DOK. Som en del af dette vil du skulle undervise i LA2, samt være projektleder på lokale implementeringsprojekter i relation til LA2. 

DOK er i gang med en implementering af LA2 på alle fire behandlingsinstitutioner. Målet er gennem LA2 at styrke den unges trivsel og dermed nedbringe antallet af voldsomme episoder. LA2 bliver således et af flere forebyggelsesværktøjer ift. nedbringelse af antallet af magtanvendelser.

I arbejdet med specialområdets magtanvendelsesindberetninger har du viden om og forstår at omsætte Lov om Voksenansvar og Barnets Lov på børne – og ungeområdet til praksis og dermed sikre kvalitet i de indberetninger, der kan forekomme inden for målgruppen. Du har hele tiden organisationens læring som drivkraft, samt forebyggelse og forbedringer af den socialpædagogiske praksis.
 

Den rette kandidat til stillingen kan alsidigt veksle mellem opgaverne, hvorfor vi ikke har lagt os fast på en specifik profil. Lad os derimod vurdere dine samlede meritter set i forhold til opgaverne.
 

Dine alsidige opgaver

  • Understøtte DOK i indberetning af magtanvendelser med udgangspunkt i regionens og det sociale tilsyns rammer. 
  • Udarbejde instrukser/retningslinjer og analyseskemaer samt intern undervisning og oplæring i disse. Samt løbende at opdatere instrukser i e-dok.
  • Projektleder på implementering af LA2 herunder understøtte og sparre med ledelsen.
  • Underviser i LA2.
  • Deltagelse i regionens tværgående netværk på magt og tilsynsområdet.


Vi lægger vægt på, at du

  • Har stærke formidlingsevner, både mundtligt og skriftligt samt står trygt i undervisningssammenhænge og ved sparring med ledelse.
  • Kan arbejde systematisk og struktureret med forebyggelse og læring på magtområdet.
  • Sans for detaljen og evnen til at skabe overblik i komplekst lovstof, indberetninger og retningslinjer og kan omsætte dette til viden, der kan udmøntes i praksis af medarbejderne.
  • Har erfaring med eller viden om den pædagogiske praksis. 
  • Har en reflekterende og nysgerrig tilgang til praksis. 
  • Har relevante og gode IT kundskaber og gerne kendskab til Sensum Bosted eller andre socialfaglige IT-systemer.
  • Faglig relevant uddannelse, der understøtter lovkendskab, kvalitetssikring, forbedring, analyse, evaluering, processer, læring og implementering.
  • Har evnen til at arbejde selvstændigt og prioritere dine opgaver hensigtsmæssigt.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et job med spændende og varierende opgaver, hvor du kan gøre en forskel for nogle af landets mest udfordrede børn og unge. Der er en stor grad af frihed under ansvar i jobbet, herunder stor fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde. 

Du bliver ansat i Administration og Udvikling, som er afdelingen, hvor specialområdets tværgående drifts- og udviklingsopgaver er samlet. Opgaverne løses af 11 dedikerede og specialiserede medarbejdere inden for HR, løn, arbejdstidsplanlægning, IT, økonomi, ledelsesbetjening, kursusadministration og tværgående udviklingsopgaver. Samt koordineringsopgaver inden for arbejdsmiljø-, magtanvendelses- og sundhedsområdet.

Administration og Udvikling er i en udviklingsproces, der har til formål at styrke afdelingens eksekvering og opgavevaretagelse på tværs af specialområdet. Denne udviklingsproces vil du blive en del af og få mulighed for at præge. 

Vi tilbyder en arbejdsplads med et stærkt fællesskab, hvor vi vil hinanden. Vores positive menneskesyn beror bl.a. på den grundlæggende erfaring, at vi som ansatte af natur er ansvarlige og ordentlige, både i samarbejdet med hinanden og i vores opgaveløsninger i øvrigt.

Vi tilbyder en grundig introduktion til opgaven og specialområdet, herunder et introprogram der sikrer, at du får kendskab til relevant information og læring, for at du kan løse dine opgaver og blive en del af vores specialområde.

Du vil referere til områdeleder for Administration og Udvikling, men opgavemæssigt have selvstændige opgaver fra hele områdeledelsen. 

Om Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge
Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) er en del af det specialiserede socialområde i Region Midtjylland med den fælles vision at understøtte borgerne i at udleve ønsker, håb og drømme. DOK består af behandlingsinstitutionerne: Grenen-Glesborg, Grenen-Dalstrup, Koglen og MultifunC. 

I specialområdet DOK er kerneopgaven at levere ydelser på et højt specialiseret niveau til nogle af de allermest udsatte børn og unge i Danmark. Der er i specialområdet både delvis lukkede, sikrede og særligt sikrede pladser – fordelt på 11 afdelinger. Dette medvirker til at skabe sammenhængende forløb for de unge og dermed understøtte en positiv personlig og social udvikling. Behandlingen bygger på en solid viden om, at motivation og læring opnås via aktiviteter med ansvarlige og tydelige voksne, der kan og vil de unge.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og den forhandlingsberettigede organisation.

Dit tjenestested bliver delt mellem vores institutioner MultifunC i Viby og Grenen i Glesborg på Djursland. Som nævnt skal du også løse opgaver på vores øvrige institutioner, som er Koglen i Stakroge og Grenen i Dalstrup. Vi forventer, at du har kørekort, da der vil være transport mellem institutionerne. Derfor forventer vi, at du har adgang til egen bil.

 Stillingen er en fastansættelse på 37 timer ugentligt og ønskes besat 1. november 2024 eller snarest derefter.

Alle matrikler i Region Midtjylland er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden. Der indhentes straffeattest & børneattest inden ansættelse.

Ansøgningsfrist er søndag den 22. september 2024.

Ansættelsessamtaler afholdes den 25. og den 26. september 2024.

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte konst. Områdechef Anne E. Hegelund på telefon 24375581. 

Vi ser frem til at møde den rette kandidat til stillingen.

 

 

 

 

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Midtjylland, Hemmedvej 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6109870

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet