BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Til en nyoprettet stilling i DOK søger vi en områdeleder for Administration og Udvikling med stedfortræderfunktion for områdechefen. Vi søger en drifts- og udviklingsorienteret områdeleder, som formår at se på tværs af områder og faggrupper. Området er i rivende udvikling, og vi har derfor behov for at styrke organisationen og den øverste ledelse med yderligere ledelseskræfter. Der vil derfor også være mulighed for at forme stillingens præcise indhold i tæt dialog med områdechefen.
Områdeleder for administration og udvikling
Opgaver, du som områdeleder skal lykkes med:
- at være stedfortræder for områdechefen
- at udvikle Fremtidens DOK i samarbejde med områdechefen og den øvrige ledelse af specialområdet
- etablere og udvikle en stærk enhed med fokus på udvikling og administrativ understøttelse af lederne på tværs i specialområdet
- at kunne jonglere mellem strategiske input og kvalitetssikring af faglig praksis, samtidig med, at du har ”sikker drift”
- ledelse af 1-2 afdelingsledere og 8-10 administrative medarbejdere inden for HR, løn, arbejdsplanlægning, IT og økonomi samt 2-3 faglige koordinatorer
- at bringe medarbejdernes specialiserede viden og kompetencer i spil, hvilket indebærer, at du i starten af din ansættelse skal foretage en kompetenceafdækning og udviklingssamtaler med alle medarbejdere i Administration og Udvikling
- i 2024 at etablere et udviklingsteam med faglige koordinatorer, der arbejder understøttende og udviklende indenfor intern uddannelse og kvalitet, arbejdsmiljø, sundhed og magtanvendelser
En del af et lederfællesskab
Du får reference til områdechefen, og du bliver del af områdeledelsen, der alle er drevet af passion for socialområdet, og hvor der er vide rammer for udvikling og indflydelse. I ledelsen vægter værdierne ordentlighed, åbenhed og nysgerrighed højt, og der er en gensidig forventning om, at alle bidrager aktivt til udviklingen på tværs i specialområdet.
Dine kvalifikationer og kompetencer
Vi søger en opsøgende og nærværende leder, der formår at lede i tæt dialog med områdechefen samt den øverste ledelse i specialområdet. Du har tiltro til medarbejdernes faglighed, og du evner at lede på tværs af både faggrupper og geografiske placeringer.
Vi forudsætter, at du har en akademisk uddannelse og relevant ledelseserfaring, gerne suppleret med en lederuddannelse. I dag er du måske kontorchef i regionen eller administrativ leder i kommunen. Vi er optaget af at finde den rette og vi tager det som en selvfølge, at der skal være en ambitiøs og fokuseret onboardingplan, der gør dig i stand til at kunne udfylde jobbet. Du er også selv naturligt optaget af din egen ledelsesudvikling og udvikler løbende din ledelsespraksis.
Vi lægger vægt på, at du har stærke relationelle kompetencer, er lydhør og parat til dialog. Stillingen kræver dit strategiske og organisatoriske overblik, for du skal navigere i en kompleks organisation, der foruden at være en del af Danmarks stærkeste Socialområde også løfter en national opgave med to sikrede behandlingsinstitutioner.
Om Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge
Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge er en del af det specialiserede socialområde i Region Midtjylland med den fælles vision at understøtte borgerne i at udleve ønsker, håb og drømme.
I specialområdet er kerneopgaven er levere ydelser på et højt specialiseret niveau til nogle af de allermest udsatte børn og unge i Danmark. Der er i alt 11 afdelinger, og i specialområdet er der både delvis lukkede, sikrede og særligt sikrede pladser, der medvirker til at skabe sammenhængende forløb for de unge, og dermed understøtte en positiv personlig og social udvikling. Behandlingen bygger på en solid viden om, at motivation og læring opnås via aktiviteter med ansvarlige og tydelige voksne, der kan og vil de unge.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området. Der er tale om ansættelse uden højeste tjenestetid. Du vil sammen med områdechefen indgå i en skiftevis telefonisk bagtjenestefunktion ved særlig kritiske hændelser.
Hovedtjenestested drøftes ifm. samtalen, men det er som udgangspunkt delt mellem MultifunC i Viby J og Grenen-Glesborg. Du skal påregne mødeaktivitet på alle fire matrikler og i hele regionen.
Ansøgning og rekrutteringsproces
Send os din ansøgning og fortæl hvorfor du skal være vores nye områdeleder for Administration og Udvikling.
Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2024 eller efter nærmere aftale. I forbindelse med ansættelse indhentes børne- og straffeattest. Der er krav om kørekort.
Ansøgningsfristen er fredag d. 27. okt. 2023.
1. samtalerunde finder sted den 3. november 2023 og 2. samtalerunde den 15. november 2023.
Kandidater, der går videre til 2. samtalerunde, skal forvente testning.
Ønsker du at vide mere
Du er meget velkommen til at kontakte områdechef Julie Lund eller kigge forbi til en kop kaffe. Tlf: 51625719 eller mail jullun@rm.dk
Læs mere om Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge på hjemmesiden: http://www.dok.rm.dk/
Du kan læse mere om socialområdet på hjemmesiden: social.rm.dk
Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt.
Alle matrikler under Socialområdet er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Midtjylland, Hemmedvej 1, 8585 Glesborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912260