BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du med at arbejde på tværs af tilbud og målgrupper? Har du erfaring med at rådgive ledelse og medarbejdere i socialfaglige indsatser målrettet voksne borgere med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse? Er du lidt af en dokumentationsnørd og kan du være driver af den fælles socialfaglige udvikling på socialområdet? Så har vi en særdeles spændende stilling til dig!
På Socialområdet i Norddjurs Kommune er vi i fuld gang med en udviklingsproces, hvor vi har fokus på borgerperspektivet, udvikling af den faglige kvalitet, tilpasning af vores tilbudsvifte til nye målgrupper og et øget fokus på midlertidighed i støtten. Vi har også fokus på at optimere og ensrette vores dokumentationspraksis og har bl.a. en målsætning om, at socialfaglig og sundhedsfaglig dokumentation skal gå hånd i hånd. Vi søger en erfaren socialfaglig konsulent, som sammen med ledere og kollegaer kan få det til at ske.
Dine opgaver:Stillingen som socialfaglig konsulent indeholder både drifts- og udviklingsopgaver, og opgaverne vil naturligt ændre sig i takt med udviklingen i organisationen. Den helt centrale opgave lige nu er at bidrage til realisering af vores strategiske målsætning om en fælles og ensartet dokumentationspraksis. Der er gennemført et udviklingsforløb om procesbaseret dokumentation med ekstern konsulent, og metoden skal nu færdigimplementeres, så den lever og anvendes på samme måde i alle led i organisationen. I den forbindelse vil dine opgaver blandt andet være at undervise nuværende og kommende udviklingsagenter samt tilbyde undervisning og sparring ude i tilbuddene for at sikre læring og faglig kvalitet i dokumentationsarbejdet.
Af øvrige aktuelle opgaver kan nævnes:- At bidrage til arbejdet med øget borgerinddragelse og borgerperspektiv
- At understøtte udvikling og implementering af fælles faglige tilgange og metoder, f.eks. KRAP, LA2, autismeforståelse
- At understøtte arbejdet med borgers mål (formulering af konkrete og afgrænsede mål)
- At bidrage til arbejdet med kobling af den sociale- og sundhedsfaglige dokumentation
- At sikre og understøtte effektiv implementering af ny lovgivning, nye regler og processer på det pædagogiske-/socialfaglige område, herunder udarbejdelse af vejledninger, facilitering af netværks-grupper (ERFA) mv.
- At rådgive og sparre med decentrale ledere og medarbejdere i forhold til det pædagogiske arbejde med borgerne, tilsynsvirksomhed mv., og på baggrund af viden fra bl.a. tilsynsbesøg understøtte den faglige udvikling
- Rådgive og være sparringspartner for ledelse og medarbejdere i særligt komplekse borgersager
Som socialfaglig konsulent er du både direkte faglig sparringspartner for ledelsen og medarbejderne lokalt på tilbuddene samt en del af stabens samlede tværfaglige indsats. Du bliver del af kvalitets- og udviklingsteamet, som er placeret i den fælles stab og administration for Socialområdet. Foruden dig består temaet af tre sundhedsfaglige konsulenter, der løser tilsvarende opgaver inden for det sundhedsfaglige område. Teamet har et tæt samarbejde i det daglige, hvor I med udgangspunkt i jeres tværfaglighed planlægger indsatser og deler viden løbende. Derudover vil du få samarbejdsflader med den øvrige administration og stab og med eksterne samarbejdspartnere. Du refererer til Socialchefen.
Du kan se Socialområdets organisationsdiagram her.
Du kan se et udkast til den fælles, langsigtede strategi for Socialområdet her.
Vi forventer, at du:- har socialfaglig baggrund, f.eks. socialpædagog, og flere års erhvervserfaring
- har dyb indsigt i det specialiserede voksenområde og gerne arbejdet i en kommunal forvaltning
- kan udvikle, implementere og følge tingene til dørs
- er god til at organisere og kan sætte struktur og retning for det, du skal lykkes med
- er tryg i rollen som formidler og fagspecialist og kan kommunikere i et sprog, der giver mening for andre faggrupper
- har stor erfaring med dokumentation og målstyring
- har en uformel leder i maven, er god til at skabe relationer og kan sikre følgeskab
- sætter pris på teamsamarbejde og finder det naturligt at samarbejde med både medarbejdere og ledere i egen og andre afdelinger
- holder sig opdateret om ny viden og lovgivning på det specialiserede voksenområde
- kendskab til/ erfaring med journaliseringsprogrammet NEXUS er en fordel.
- Spændende arbejdsopgaver, hvor du er med til fagligt at udvikle socialområdet i Norddjurs kommune og understøtte den faglige udvikling, som socialområdet står overfor med nye målgrupper
- Gode udviklingsmuligheder og mulighed for indflydelse på egne opgaver
- At du bliver en del af et tværfaglig konsulentteam, hvor I med udgangspunkt i jeres tværfaglighed planlægger indsatser og deler viden løbende
- Gode kollegaer i et rart kollegialt miljø, hvor vi både værdsætter samarbejdet og selvstændigt arbejde
- Mulighed for hjemmearbejdsdage og fleksibilitet, da du i høj grad selv tilrettelægger dit arbejde og har din gang på flere lokationer i organisationen
Stillingen er på 37 timer.
Du får kontor i administrationsbygningen i Glesborg, men der vil være en del mødedage på vores decentrale enheder. Du skal derfor have gyldig kørekort.
Løn- og ansættelsesvilkår for stillingen i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist onsdag den 3. januar 2024Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 12. januar 2024.
Tiltrædelse pr. 1. marts 2024 eller snarest muligt.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved fortrolig henvendelse til Socialchef Marie-Louise Eskerod Ifversen på tlf. 21 56 83 19 eller på mail mlei@norddjurs.dk.
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955233