BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for Barnets Lov og alle de gode hensigter der ligger til grund for denne lovgivning?
Så vil vi gerne have dig med på holdet!
I forbindelse med implementering af Barnets Lov har vi opnormeret på såvel ledelse, koordinatorer og rådgivere hvilket har givet anledning til at vi nu søger yderligere rådgivere til såvel faste stillinger som barselsvikarer til vores afdeling for udsatte børn og unge.
Vi søger 2 faste rådgiver og 2 barselsvikariater i henholdsvis Børneteamet og Ungeteamet. Alle stillinger er på 37 timer.
Vi søger børne- og ungerådgivere, der har en bred erfaring fra arbejdet med komplekse børne- familiesager. Dette med særlig vægt på at styrke og fastholde børnenes og familiernes tilknytning til normaltilbuddene med særlig fokus på de gode indsatser i forhold til børnenes individuelle behov.
Vi har i en længere periode arbejdet dialogbaseret i udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og dialogbaserede underretninger, hvor barnet, den unge, forældre og netværk samt hele almenområdet har været en del af processen. Vi vil gerne gå endnu flere skridt i denne proces og have et langt større fokus på civilsamfundets opgave og en større nysgerrighed i netværket til barnet eller den unge. Dette ligger rigtig godt i tråd med inddragelsesperspektivet i Barnets Lov.
Ved implementering af Barnets Lov, er vi blevet udvalgt til at deltage i et 2-årigt rådgivnings- og udviklingsforløb med Social- og Boligstyrelsen. Projektet løber frem til udgangen af 2025. Formålet er at få tilpasset vores organisation, faglighed og arbejdsgange efter intentionerne i Barnets Lov. Yderligere er vi i gang med de indledende faser i en spændende kultur- og udviklingsproces med fokus på kerneopgaven, arbejdsfællesskabet og sikre et fælles sprog.
Vi er ligeledes i gang med at implementere DUBU som digitalt fagsystem, der skal bidrage til en øget systematik og ensartethed i de enkelte sagsforløb. DUBU forventes at være endelig implementeret i juni 2024.
Vi tilbyder:- Engagerede, dygtige og gode kollegaer med en positiv tilgang til arbejdet.
- En spændende og dynamisk arbejdsplads med fokus på udvikling.
- Plads til faglig udveksling af perspektiver, faglige holdninger, dilemmaer og etik.
- Høj grad af ansvar for eget arbejde.
- Tæt samarbejde i teamet ved bl.a. teammøder.
- Et arbejdsmiljø, hvor vi vægter trivsel, humor og godt humør.
- Gode muligheder for kontinuerlig kollegial sparring i et stærkt fagligt miljø.
- Flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage i et vist omfang.
- Ekstern supervision.
- Stor indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse på en spændende arbejdsplads.
- En travl og uforudsigelig hverdag i et miljø, der er særdeles uformelt og præget af engagement i opgaverne.
- 3 måneders mentorordning.
- Du har erfaring med eller kendskab til målgruppen og lovgivningen på området.
- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Du kan iværksætte foranstaltninger ud fra en velbegrundet faglig vurdering og afgørelse.
- Du er målrettet og kan nå de opstillede mål i samarbejde med familierne og samarbejdspartnere indenfor den juridiske, organisatoriske og økonomiske ramme.
- Du kommunikerer tydeligt og ordentligt i skrift og tale og formår at agere i ”den svære samtale” med barnet og familien.
- Du kan arbejde selvstændigt og systematisk, tage ansvar for egne opgaver, samtidig med at du er en teamplayer, som ved, at ”VI” i overvejende grad er det optimale ift. at løfte opgaverne i fællesskab.
- Du har flair for IT og administrative opgaver.
- Du vil bidrage til vores gode arbejdsmiljø.
I Børneteamet er vi 1 faglig koordinator og 8 rådgivere (du kunne blive den 9.), der arbejder med børn i alderen 0-12 år.
I Ungeteamet er vi 1 faglig koordinator og 6 rådgivere (du kunne blive den 7.), der arbejder med unge i alderen 13-18 (samt ungestøtte til det 23. år).
Børneteamet og ungeteamet er en del af den samlede afdeling i Børn- og Familierådgivning. Afdelingen indeholder også et Forebyggelsesteam, et Specialteam og to familieplejekonsulenter. Børneteamet og Ungeteamet sidder fysisk sammen med de øvrige teams i administrationsbygningen i Glesborg, hvor også Skoleforvaltningen har til huse.
Stillingerne er omfattet af bestemmelserne om Ny-Løn, hvorfor lønindplaceringen sker efter forhandling med den relevante faglige organisation.
I stillingen vil det være nødvendigt, at du har kørekort. Der kan stilles en bil til rådighed, men egen bil vil være en fordel. Kørsel i egen bil i arbejdstiden kompenseres med statens høje taks.
Yderligere oplysninger om stillingerne gives gerne ved henvendelse til Faglig koordinator i Børneteamet Tinne Poulsen, tlf. 40 10 54 17 eller Faglig koordinator i ungeteamet Silja Appel tlf. 24 80 71 29.
Ansøgningsfrist den 21. april 2024Cv, kopi af eksamensbevis og eventuelle udtalelser vædlægges ansøgning
Du bedes i ansøgning angive, hvilken af ansættelserne du primært har interesse i.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 24. april 2024. Alle stillinger ønskes besat hurtigst muligt eller senest 1. juni 2024.
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027460