Jobopslag: Konsulentstilling inden for det specialiserede voksenområde - Vær med til at udvikle og tilpasse tilbud til borgere med funktionsnedsættelse!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for det specialiserede voksenområde og vil du bidrage til, at borgere med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse har de rette rammer til at trives og udvikle sig? Er du både udviklings- og kvalitetsorienteret? Har du en skarp forhandler i dig, og trives du i en hverdag med mange kontaktflader?  Så er du måske vores nye kollega. 

I forbindelse med, at vores kollega gennem mange år går på pension, har Socialområdet i Norddjurs Kommune nu en sjældent udbudt konsulentstilling ledig. Tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller snarest derefter.

Socialområdet sætter i de kommende to år fokus på gentænkning af vores takster og økonomistyring, ligesom der vil komme fokus på at styrke vores kontraktstyring og arbejdet med faglige mål.  Sideløbende med dette har vi et løbende fokus på at tilpasse vores botilbud til fremtiden og til behovene hos nye målgrupper. Som vores nye konsulent vil du blive en central nøgleperson i denne udviklingsproces. 

Om stillingen
Du får reference til Socialchefen og bliver en del af kvalitets- og udviklingsteamet i den centrale stab og administration, der understøtter hele Socialområdet. Derfor er det vigtigt, at du trives med en stor kontaktflade. 

En af dine vigtigste opgaver bliver at understøtte arbejdet med udvikling af fremtidens indsatser og takster. Det vil også være din opgave at finde og matche de rette tilbud til borgere, som har behov for døgntilbud. Yderligere vil du være en central sparrings- og samarbejdspartner for ledere, afdelingsledere og medarbejdere på tværs af Socialområdet - og særligt ind i Myndigheds- og visitationsafdelingen, hvor du bl.a. skal bidrage til den faglige understøttelse af rådgiverne i deres forhandling af pladser til borgere uden for kommunen. 

Dine primære opgaver bliver:
  • At takstforhandle og følge op på takster
  • At matche borgere til botilbud internt og eksternt
  • At holde overblik over tilbudskapacitet i egne tilbud
  • At indgå i særligt komplekse borgerforløb i egne såvel som eksterne tilbud
  • At deltage i opfølgningsmøder i særlige indsatser/sager
  • At indgå i områdets kvalitetssikring og udvikling
  • At bidrage med vidensformidling og udvikling for hele Socialområdet i Norddjurs Kommune.
Dine faglige kvalifikationer:

Vi forestiller os, at du har grunduddannelse som pædagog, socialrådgiver eller lignende. 
Derudover ser vi gerne, at du:

  • Har bred erfaring fra det specialiserede voksensområde samt kendskab til områdets målgrupper og tilbudsvifte. Særligt relevant for stillingen er indsigt i driften af botilbud
  • Har erfaring eller kendskab til forhandling af takster efter f.eks. BIT-modellen
  • Har erfaring med kontraktstyring og kontraktopfølgning
  • Har erfaring med dokumentation. Socialområdet bruger Nexus til journal- og dokumentationsføring
  • Har kendskab til/ erfaring med VUM. Det er fordel, hvis du også har erfaring med VUM 2.0
  • Har kendskab til Tilbudsportalen
  • Du har flair for IT 
Dine personlige kvalifikationer: 
  • Du er teamplayer og trives i et miljø, hvor tæt samarbejde og sparring er en del af hverdagen
  • Du kan indgå i og varetage forskellige roller som f.eks. tovholder, facilitator, mødeleder og sparringspartner
  • Du har gode kommunikative evner både på skrift og i mødet med borgere, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Du kan arbejde selvstændigt, og finder det naturligt at samarbejde med både medarbejdere og ledere i hele organisationen 
  • Du kan implementere og følge ting til dørs
  • Du har et godt overblik og er god til planlægning
  • Du kan stå fast, når det er påkrævet - men også finde løsninger, når situationen kalder på det
 Vi tilbyder: 
  • Spændende arbejdsopgaver, hvor du er med til at udvikle Socialområdet fagligt
  • Gode udviklingsmuligheder samt mulighed for indflydelse på egne opgaver 
  • Gode kollegaer i et rart kollegialt miljø, hvor vi både værdsætter samarbejdet og selvstændigt arbejde 
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage og fleksibilitet, da du i høj grad selv tilrettelægger dit arbejde og har din gang på flere lokationer i organisationen  

Om Socialområdet i Norddjurs Kommune
På Socialområdet er der udarbejdet en fælles, langsigtet strategi, som sætter retning for vores arbejde i de næste 3-5 år. Strategien har fokus på borgerperspektivet og borgerinvolvering, en styrkelse af vores faglige og organisatoriske fundament, et øget fokus på midlertidighed i støtten og en tilpasning af vores samarbejde og tilbudsvifte til nye opgaver og målgrupper. 

Du kan læse mere om strategien her.

Vores arbejde i Norddjurs kommune er desuden funderet i et fælles organisations- og ledelseskodeks og vores fælles værdier ”Tillid, Ordentlighed, Fællesskab og Udvikling”. Dem kan du læse mere om her

Organisationsdiagram for Socialområdet finder du her.
 

Praktiske oplysninger
Du får kontor i Glesborg og vil komme meget rundt til kommunens tilbud. Du skal forvente fast at være i vores myndighedsafdeling i Grenaa 1-2 dage pr. uge. Du skal derfor have kørekort og gerne adgang til bil.  

Stillingen er på 37 timer med mulighed for færre timer, hvis det ønskes.

Løn- og ansættelsesvilkår for stillingen i henhold til gældende overenskomst. 

Ansøgningsfrist mandag den 19. august 2024               

Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 23 august 2024.  

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Socialchef Marie-Louise Eskerod Ifversen på telefon: 21 56 83 19.
  

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078485

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet