Socialrådgivere til Myndigheds- og visitationsafdelingen på det specialiserede socialområde for voksne

Profilbillede
dato

Vi søger to fagligt dygtige socialrådgivere/-formidlere til barselsvikariater med start henholdsvis 1. juli og 1. august 2024

Da to af vores kollegaer er i lykkelige omstændigheder, søger vi lige nu nye kollegaer til to barselsvikariater i Myndigheds- og visitationsafdelingen i Norddjurs Kommune.

Der er tale om barselsvikariater, der er placeret i to forskellige teams i vores afdeling:

  • Et vikariat i teamet hvor rådgiverne hovedsageligt arbejder med sagsbehandlingen for voksne mennesker med en betydelig funktionsnedsættelse som følge af udviklingshandicap og/eller autismespektrumforstyrrelse. Dette vikariat er med ansættelse 1. juli 2024.
  • Et vikariat i teamet, hvor rådgiverne hovedsageligt arbejder med sagsbehandlingen for voksne mennesker, der modtager eller ansøger om Borgerstyret Personlig Assistance, dækning af nødvendige merudgifter og ledsageordninger. Dette vikariat er med ansættelse 1. august 2024.


Udover ovenstående teamopdeling har vi også et team, der primært arbejder med sagsbehandlingen for voksne mennesker med en betydelig funktionsnedsættelse som følge af psykiatriske lidelser eller erhvervet hjerneskade samt mennesker med særlige sociale problemer som f.eks. misbrug og hjemløshed.

Vores samlede afdeling består på nuværende tidspunkt af 10 fagligt dygtige rådgivere, en administrativ medarbejder, en socialrådgiverpraktikant, en konsulent samt en leder (aftaleholder). 

Hos os bliver du en værdsat kollega og en del af et godt hold, hvor vi lægger stor vægt på muligheden for sparring, faglig fordybelse, inddragelse og muligheden for faglig udvikling. Desuden er den enkelte rådgiver aldrig selv ansvarlig for løsning af opgaven – det er vores fælles opgave at lykkes og spille hinanden gode. 

Vi er en afdeling, hvor der er højt til loftet og plads til forskelligheder. Vi vægter vores gode arbejdsmiljø højt, og vi lægger en ære i at omgås hinanden og vores samarbejdspartnere med respekt og ordentlighed.


Stillingen

Vi tilbyder et spændende job, hvor arbejdsdagene sjældent ligner hinanden. 

Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet:

  • at yde råd og vejledning
  • at udrede borgerens ressourcer og begrænsninger, samt
  • at udarbejde afgørelser i forbindelse med ansøgninger om socialpædagogisk støtte, botilbud, dagtilbud og ledsageordninger
  • at udarbejde afgørelser i forbindelse med ansøgninger om Borgerstyret Personlig Assistance, dækning af nødvendige merudgifter og ledsageordninger

Du skal også følge op på de bevilgede indsatser, hvor du inddrager borgeren, eventuelle pårørende og værger, netværk og samarbejdspartnere.

Som udredningsværktøj anvender vi voksenudredningsmetoden, som er IT-understøttet via Nexus.


Ved vurderingen af de rette tilbud til det enkelte menneske arbejder vi med udgangspunkt i, at faglighed og økonomi skal hænge sammen. Det betyder, at vi altid inddrager både de socialfaglige og økonomiske hensyn i vores arbejde. Vores tilgang til borgerne er, at vi tror på, at mennesker kan udvikle sig, og at det som udgangspunkt er for en periode, de har brug for vores hjælp.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med de øvrige kollegaer i Myndigheds- og visitationsafdelingen samt med vores tilbud internt i Norddjurs Kommune. Derudover vil du skulle indgå i samarbejdsrelationer med andre afdelinger i kommunen samt eksterne tilbud. 

Vi forventer, at du
  • Er uddannet socialrådgiver/-formidler eller har en lignende relevant socialfaglig uddannelse
  • Har erfaring fra/kendskab til at arbejde i en forvaltning
  • Kan indgå i myndighedsrollen med en naturlig udstråling og overblik
  • Er faglig grundig og effektiv
  • Er velformuleret i skrift og tale
Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen eller om os, er du velkommen til at kontakte leder af Myndigheds- og visitationsafdelingen Stine Pedersen på telefon 29 13 17 24 eller mail sth@norddjurs.dk.

Tiltrædelse

Henholdsvis 1. juli og 1. august 2024 eller snarest muligt derefter

Ansøgningsfrist den 20. maj 2024

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 27. maj 2024 om eftermiddagen.

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6033848

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet