Én af vores dygtige rådgivere skal være koordinator her i afdelingen og derfor søger vi en ny kollega til vores børneteam – kunne det være dig?
Stillingen er en fast stilling på 37 timer ugentlig med opstart snart muligt eller senest 1. februar 2024.
Vi søger en børne- og ungerådgiver, der har en bred erfaring fra arbejdet med komplekse børne- og familiesager.
Vi har i en længere periode arbejdet dialogbaseret i udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og dialogbaserede underretninger, hvor barnet, den unge, forældre og netværk samt hele almenområdet har været en del af processen. Vi vil gerne gå endnu flere skridt i denne proces og have et langt større fokus på civilsamfundets opgave og en større nysgerrighed i netværket til barnet eller den unge. Derfor har vi også et særligt fokus på, hvordan vi kan opdyrke og aktivere netværket omkring barnet/den unge og familien i endnu højere grad. Vores mål er, at vi igennem brug af netværk kan skabe en bedre stabiliserende og kontinuerlig støtte for barnet/den unge og familien.
Vi søger en kollega, som trives i en hverdag med vekslende opgaver og drives af inddragelse af barnet og familien. Som en del af børneteamet er det vigtigt, at du har en særlig interesse for at støtte børn og unge. Vi håber meget, at kunne få en erfaren kollega eller at du som minimum har en særlig interesse for lige netop dét at arbejde som myndighedsrådgiver inden for komplekse børne- og familiesager. Ligeledes forventer vi, at du som vores nye kollega vil bidrage til et godt og stærkt arbejdsmiljø for den samlede afdeling.
Alle børne- og ungerådgivere i børneteamet arbejder med hele sagsflowet, herunder udarbejdelse af afdækninger og børnefaglige undersøgelser, afgørelser og iværksættelse af støttende indsatser og anbringelser, opfølgninger på indsatser og udarbejdelse og opfølgning af barnets plan. Hertil kan der ligeledes være indstillinger til Børne- og ungeudvalget, hvorfor vi ligeledes håber at du har erfaring med dette eller lyst/mod på at give dig i kast med det.
Vi kan tilbyde:- Et team med et fagligt stærkt miljø, og hvor kollegial sparring prioriteres ligesom fællesskab, psykologisk tryghed, trivsel, respekt og godt humør er en vigtig del af hverdagen.
- En spændende og dynamisk arbejdsplads med fokus på udvikling.
- Plads til faglig udveksling af perspektiver, faglige holdninger, dilemmaer og etik.
- Høj grad af ansvar for eget arbejde.
- Tæt samarbejde i teamet ved bl.a. teammøder, ligesom vi benytter os af ekstern supervision.
- Et arbejdsmiljø, hvor vi vægter trivsel, humor og godt humør.
- Flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage i et begrænset omfang.
- Stor indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse på en spændende arbejdsplads.
- En travl og uforudsigelig hverdag i et miljø, der er særdeles uformelt og præget af engagement i opgaverne.
- 3 måneders mentorordning.
- Du har erfaring med eller kendskab til målgruppen og lovgivningen på området.
- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
- Du kan iværksætte foranstaltninger ud fra en velbegrundet faglig vurdering og afgørelse.
- Du er målrettet og kan nå de opstillede mål i samarbejde med familierne og samarbejdspartnere indenfor den juridiske, organisatoriske og økonomiske ramme.
- Du kommunikerer tydeligt og ordentligt i skrift og tale og formår at agere i ”den svære samtale” med barnet og familien.
- Du kan arbejde selvstændigt og systematisk, tage ansvar for egne opgaver, samtidig med at du er en teamplayer, som ved, at ”VI” i overvejende grad er det optimale ift. at løfte opgaverne i fællesskab.
- Du har flair for IT og administrative opgaver. Herunder gerne erfaring eller kendskab til DUBU.
- Du vil bidrage til vores gode arbejdsmiljø.
Børneteamet består af 9 børne- og ungerådgivere som arbejder med målgruppen 0-12 år. Hertil også med kommende forældre. Alle rådgivere arbejder med hele sagsforløbet og med mulighed for sagsfordeling efter interesseområde inden for målgruppen.
Børneteamet er en del af den samlede afdeling i Børn- og Familierådgivning. Afdelingen indeholder også et Forebyggelsesteam, et Ungeteam, et Specialteam og to familieplejekonsulenter. Som noget nyt i 2025 skal vi ligeledes have oprettet en ny enhed i afdelingen med særligt fokus på netværk. Dette bliver i samarbejde med vores familieplejekonsulenter. Børneteamet sidder fysisk sammen med de øvrige teams i administrationsbygningen i Glesborg, hvor også Skoleforvaltningen har til huse.
Stillingen er omfattet af bestemmelserne om Ny-Løn, hvorfor lønindplaceringen sker efter forhandling med den relevante faglige organisation.
I stillingen vil det være nødvendigt, at du har kørekort.
Yderligere oplysninger om stillingerne gives gerne ved henvendelse til Konstitueret Afdelingsleder Christine Hertel på telefonnummer 40 31 65 88.
Ansøgningsfrist er fredag den 13. december 2024.CV, eksamensbevis og eventuelle udtalelser bedes vedlagt ansøgning.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 17. december. Såfremt du indkaldes til samtale sker dette via e-mail. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt eller senest 1. februar 2025.
Vores Norddjurs
I Norddjurs Kommune arbejder vi ud fra værdierne, tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er det, der bindes os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverdenen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6157861