Børne- og ungerådgiver til Børn- og Familierådgivnings Specialteam og Ungeteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for Barnets Lov og alle de gode hensigter der ligger til grund for denne lovgivning? 
 
Så vil vi gerne have dig med på holdet!

Vi opnormerer på området og søger nye kollegaer til vores afdeling både for udsatte unge og for børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier. 

Stillingen, som vi ønsker besat i specialteamet er en fastansættelse 37 timer om ugen.

Stillingen i Ungeteamet er ligeledes 37 timer om ugen, i et vikariat i hele 2024, med mulighed for forlængelse.

Vi søger en børne- og ungerådgiver, der har en bred erfaring fra arbejdet med komplekse børne- familiesager og/eller fra arbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelser. Dette med særlig vægt på at styrke og fastholde børnenes og familiernes tilknytning til normaltilbuddene, men samtidigt fokus på de gode indsatser i forhold til børnenes individuelle behov, både i forhold til funktionsnedsættelser eller sociale udfordringer. 

Vi har i en længere periode arbejdet dialogbaseret i udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og dialogbaserede underretninger, hvor barnet, den unge, forældre og netværk samt hele almenområdet har været en del af processen. Vi vil gerne gå endnu flere skridt i denne proces og have et langt større fokus på civilsamfundets opgave og en større nysgerrighed i netværket til barnet eller den unge. Dette ligger rigtig godt i tråd med inddragelsesperspektivet i Barnets Lov. 

Ved implementering af Barnets Lov, er vi blevet udvalgt til at deltage i et 2-årigt rådgivnings- og udviklingsforløb med Social- og Boligstyrelsen.  Projektet løber frem til udgangen af 2025. Formålet er at få tilpasset vores organisation, faglighed og arbejdsgange efter intentionerne i Barnets Lov. Yderligere er vi i gang med de indledende faser i en spændende kultur- og udviklingsproces med fokus på kerneopgaven, arbejdsfællesskabet og sikre et fælles sprog. 

Vi er ligeledes i gang med at implementere DUBU som digitalt fagsystem, der skal bidrage til en øget systematik og ensartethed i de enkelte sagsforløb. DUBU forventes at være endelig implementeret i juni 2024.

Vi tilbyder:
  • Engagerede, dygtige og gode kollegaer med en positiv tilgang til arbejdet.
  • En spændende og dynamisk arbejdsplads med fokus på udvikling.
  • Plads til faglig udveksling af perspektiver, faglige holdninger, dilemmaer og etik.
  • En høj grad af ansvar for eget arbejde.
  • Tæt samarbejde i teamet ved bl.a. teammøder.
  • Et arbejdsmiljø, hvor vi vægter trivsel, humor og godt humør.
  • Flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage i et vist omfang.
  • Ekstern supervision.
  • Stor indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse på en spændende arbejdsplads.
  • Gode muligheder for kontinuerlig kollegial sparring i et stærkt fagligt miljø.
  • En travl og uforudsigelig hverdag i et miljø, der er særdeles uformelt og præget af engagement i opgaverne. 
  • 3 måneders mentorordning. 
Vi forventer, at:
  • Du har erfaring med- eller kendskab til målgruppen og lovgivningen på området. 
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan iværksætte foranstaltninger ud fra en velbegrundet faglig vurdering og afgørelse.
  • Du er målrettet og kan nå de opstillede mål i samarbejde med familierne og samarbejdspartnere indenfor den juridiske, organisatoriske og økonomiske ramme.
  • Du kommunikerer tydeligt og ordentligt i skrift og tale og formår at agere i ”den svære samtale” med barnet og familien.
  • Du kan arbejde selvstændigt og systematisk, tage ansvar for egne opgaver, samtidig med at du er en teamplayer, som ved, at ”VI” bedst løfter opgaverne i fællesskab. 
  • Du har flair for IT og administrative opgaver. 
  • Du vil bidrage til vores gode arbejdsmiljø.

I Specialteamet er vi en gruppe på 7 børne- ungerådgivere, hvoraf 3 sidder med kompenserende ydelser (merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste). Du vil være en del af det øvrige team, hvor der også arbejdes med indsatser i sociale forhold.

I Ungeteamet er vi 5 rådgiver (du kunne blive den 6) der arbejder med unge i alderen 15-18 (samt ungestøtte til det 23 år). I forbindelse med implementeringen forventer vi i løbet af året at målgruppen for ungeteamet sættes ned til 13 år, således at det følger barnets/den unges overgang til udskolingen. 

Specialteamet og ungeteamet er en del af den samlede afdeling i Børn- og Familierådgivning. Afdelingen indeholder også et Forebyggelsesteam og et Børneteam 0-12 år og to familieplejekonsulenter. Specialteamet og ungeteamet sidder fysisk sammen med de øvrige teams i administrationsbygningen i Glesborg, hvor også Skoleforvaltningen har til huse.

Stillingerne er omfattet af bestemmelserne om Ny-Løn, hvorfor lønindplaceringen sker efter forhandling med den relevante faglige organisation.

I stillingen vil det være nødvendigt, at du har kørekort og kan stille egen bil til rådighed. Kørsel i egen bil i arbejdstiden kompenseres med statens høje taks. 

Yderligere oplysninger om stillingerne gives gerne ved henvendelse til fagkoordinator Christine Hertel tlf. 40 31 65 88 eller aftaleholder Annette Helle Nielsen tlf.: 24 63 92 12.

Ansøgning vedlagt cv, kopi af eksamensbevis og eventuelle udtalelser fremsendes senest den 22. februar 2024.
 
Du bedes i ansøgning angive, hvilken af ansættelserne du primært har interesse i.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. februar 2024.  Begge stillinger ønskes besat hurtigst muligt eller senest 1. april 2024.

 
Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990225

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet