Fagkoordinator til Børn- og Familierådgivning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren socialrådgiver med faglig viden indenfor børn og unge? 

Trives du i en koordinerende rolle, hvor du er med til at udvikle opgaveløsningen som fagligt fyrtårn for et team af dygtige børn- og ungerådgivere? Har du lyst til at være en del af en spændende arbejdsplads i udvikling? Så er det nu, du skal slå til! 

Med afsæt i Barnets Lov og deraf ny organisationsstruktur er vi i gang med at skabe en effektiv og attraktiv arbejdsplads på vores børn- og familieområde. I den forbindelse søger vi to dygtige fagkoordinatorer til nyoprettede stillinger i dels vores Forebyggelsesteam og Ungeteam. Tiltrædelse pr. 1. april 2024 eller snarest derefter. 

Børn- og familierådgivning - en spændende arbejdsplads i udvikling  

I Børn- og Familierådgivning er vi i gang med en bevægelse, hvor vi sætter endnu mere fokus på inddragelse og deltagelse af barnet, familien og netværket. Dette gør vi med afsæt i Barnets Lov med understøttelse af Social- og Boligstyrelsen i et 2-årigt projekt. 

Yderligere er vi i gang med at implementere DUBU som digitalt fagsystem, der skal bidrage til en øget systematik og ensartethed i de enkelte sagsforløb.  

Afdelingen består af 32 rådgivere, som er organiseret i 4 teams der fremadrettet får hver deres fagkoordinator, to familieplejekonsulenter, afdelingsleder og en aftaleholder. Se vores organisationsdiagram i vedlagte bilag. 

Som fagkoordinator bliver du en del af en arbejdsplads med et højt fagligt ambitionsniveau. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med ledelsen, dine kolleger og med øvrige fagpersoner om at udvikle og sikre kvaliteten i Norddjurs Kommunes indsatser til børn og unge og deres familier. 

Du vil få ansvaret for den daglige koordinering og faglige ledelse af børn- og ungerådgivere i dit team. Du vil ligeledes i samarbejde med øvrige fagkoordinatorer forestå koordinering på tværs af de øvrige teams, således at der skabes ensartethed i opgaveløsningen. Herudover vil du ligeledes have en central rolle ift. at sikre en tæt dialog med øvrige samarbejdspartnere på tværs i organisationen. 

I stillingen som fagkoordinator vil du også skulle være med til at prioritere og omprioritere medarbejdernes opgaver i tæt samspil med afdelingsleder og dagligt give faglig sparring til vores dygtige rådgivere. Endvidere vil du skulle understøtte implementering af ledelsens beslutninger, strategier og mål. 

Du skal have lyst og evne til at lykkedes med at få høj faglighed og økonomisk ansvarlighed til at gå hånd i hånd. Det kan f.eks. være gennem faglig sparring, sagsgennemgange, understøttelse i bevillinger og tydelige afgørelser. Du har alt i alt ambitioner for den faglige kvalitet og har lyst til at være med til at udvikle kvaliteten over de kommende år sammen med vores dygtige børn- og ungerådgivere. 

Vi er kendetegnet ved kvalitet, effektivitet og tværfaglighed i tæt samarbejde med øvrige afdelinger og samarbejdspartnere. Vores fokus i afdelingen er lovmedholdelighed, fastholdelse af medarbejdere og et godt arbejdsmiljø. 

Vi forventer, at du: 
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler 
  • har solid erfaring i myndighedsarbejde med børn, unge og deres familier 
  • er lovgivningsmæssigt stærk og kan medvirke til implementering af Barnets Lov 
  • er socialfagligt stærk og kan stå fast i faglige drøftelser, hvor du har beslutningskompetence 
  • ønsker at være med til at udvikle og sætte ny retning for arbejdet med børn og familier, herunder bl.a. udvikle og forankre nye processer og arbejdsgange, men også blik for borgerens møde med og rejse igennem vores system 
  • har blik for udvikling og læring ved den enkelte medarbejder 
  • er kommunikativt tydelig i både skrift og tale 
  • har erfaring med sparring af socialrådgivere – individuelt og i teams 
 Til gengæld tilbyder vi muligheden for: 
  • en spændende og afvekslende hverdag 
  • nærværende ledelse der er ambitiøs og har visioner for arbejdet og medarbejderne i afdelingen 
  • udviklingsmuligheder på det faglige og personlige plan 
  • et team af børn- og ungerådgivere med en professionel og faglig tilgang til opgaverne i afdelingen 
  • at udvikle og sikre kvalitet og arbejdstilrettelæggelse med fokus på lovmedholdelighed og effekt og mening for børn, unge og familier i tæt samspil med ledelsen 
  • at prioritere og omprioritere medarbejdernes opgaver i tæt samspil med lederen 
  • at opbygge relationer og samarbejde med fagkoordinatorer og ledelse i Børn- og Familierådgivning og andre organisationer 
  • at understøtte implementering af ledelsens beslutninger, strategier og mål 
  • at indgå i tværfaglige samarbejdsrelationer i en foranderlig hverdag 
  • at understøtte arbejdet med planlagte og igangværende udviklingstiltag, Norddjurs Kommunes værdier  
  • at blive en del af et hold, hvor vi hjælper hinanden og har det sjovt sammen 
Dine arbejdsopgaver vil ud over ovenstående primært bestå af: 
  • deltage i sags arbejdet i anbringelses- og mere komplekse sager  
  • ugentlige teammøder, visitationsmøder og koordinering med den øvrige ledelse 
  • ledelsestilsyn 4 gange årligt, hvor du i samspil med rådgiverne får sat fokus på udvikling og læring 
  • at støtte op omkring og inspirere medarbejderne i hverdagen 
  • at sikre opdatering og implementering af blandt andet arbejdsgangsbeskrivelser og brevskabeloner i afdelingen 
  • individuel opfølgning hos rådgiverne 

Praktiske informationer 

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, erfaring og kvalifikationer 

Ansøgningsfrist: 20.februar 2024 

Samtale afholdes mandag d. 26. februar 2024 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved fortrolig henvendelse til aftaleholder i Børne- og familierådgivning, Annette Helle Nielsen, på tlf. 24 63 92 12 eller mail: anie@norddjurs.dk eller koordinator Tinne Poulsen på tlf. 40 10 54 17 eller mail: tip@norddjurs.dk  

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992050

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet