JURIST TIL SOCIALOMRÅDET OG BØRNE- OG FAMILIEOMRÅDET

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en jurist med speciale eller interesse i serviceloven, forvaltningsloven og retssikkerhedsloven til Socialområdet og Børne- og Familieområdet i Norddjurs Kommune.  

Er du vores nye jurist, som har mod på at få en bred palet af forskelligartede opgaver. Du får en selvstændig stilling, hvor du skal bistå chefer, ledere og kollegaer med juridisk sparring. Der er vigtigt, at du synes det er spændende at indgå i en travl hverdag, hvor der vil være en stor efterspørgsel af dine kompetencer.

Kan du genkende dig selv i ovenstående, så kan vi tilbyde en spændende stilling i en god afdeling.
 

De primære opgaver for dig vil være:

  • at bistå myndighedssagsbehandlerne i sagsbehandlingen og sikre den juridiske vinkel, samt yde juridisk sparring i komplekse sager
  • juridisk rådgivning til chefer og ledere
  • at kvalitetssikre sager til børn- og ungeudvalget
  • videreformidling og undervisning af nye love, lovforslag, høringer, afgørelser mv.
  • at behandle magtanvendelser i samarbejde med rådgiver i myndighed
  • at indbringe sager om mellemkommunal uenighed til Ankestyrelsen
  • at yde sparring og vejledning til administrationen ift. økonomiske tvister og aktindsigter
  • betjening af det politiske niveau i form af sagsfremstillinger og notater
  • deltager i juridisk netværk på tværs af kommunerne med andre jurister

Opgaverne er alsidige, og der kommer løbende nye til, hvilket giver muligheden for, at du kan være med til at forme din egen stilling


Vi lægger vægt på, at du:

  • er uddannet som cand.jur.
  • har erfaring med juridisk sagsbehandling inden for serviceloven gerne fra en lignende stilling
  • er velfunderet i retssikkerhedsloven og forvaltningsloven
  • har høj grad af faglighed, der kan matche ansvar og opgaver
  • har en løsningsorienteret tilgang og er i stand til at vejlede chefer, ledere og medarbejdere på en uhøjtidelig og kompetent måde
  • er i stand til at fordybe dig i juraen, men også er i stand til at levere rådgivning her-og-nu
  • har gode kommunikative evner – bl.a. i forhold til at formidle fagsprog til 'ikke-jurister'
  • har stærke samarbejdsevner, er serviceminded og altid følger egne opgaver til dørs
  • har gennemslagskraft, er robust, er i besiddelse af gå-på-mod og har stor grad af selvstændighed
  • er en god kollega både fagligt og socialt, der gerne vil bidrage til afdelingens gode arbejdsmiljø


Tiltrædelse og ansættelsesperiode

Stillingen er en fast stilling på fuld tid og forventes tiltrådt 1. august 2023 eller snarest herefter med hensyn til din sommerferie.


Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er omfattet af bestemmelserne efter gældende overenskomst, hvorfor lønindplaceringen sker efter forhandling med den relevante faglige organisation.

Der indhentes straffeattest og børneattest og reference inden endelig ansættelse.


Yderligere oplysninger

Du vil få fysisk placering i administrationsbygningen i Glesborg og vil være ansat i administration og stab, hvor du vil blive kollega med udviklingskonsulenter, fag- og kvalitetskonsulenter, administrative medarbejdere samt en afdelingsleder. Der vil være flextid og mulighed for hjemmearbejde.

Organisationsdiagram for Socialområdet finder du her og for Børne- og Familieområdet her.

Du kan læse hele organisations- og ledelseskodekset ”Vores Norddjurs” her.

Yderligere oplysninger om stillingen gives gerne ved henvendelse til Socialchef og Konstitueret Børne- og familiechef Marie-Louise Eskerod Ifversen telefon 21 56 83 19.

Ansøgning vedlagt kopi af eksamensbevis og eventuelle udtalelser sendes senest søndag den 11.06.2023.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 21.06.2023.

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade, 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://norddjurs.career.emply.com/ad/jurist-til-socialomradet-og-borne-og-familieomradet/j8vzbv/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833645

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet