Rådgiver til Specialteam med fokus på børn og unge med funktionsnedsættelser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Børn og Familierådgivningens Specialteam søger en rådgiver med interesse i specialområdet og som har flair for administrative opgaver, systematisk sagsbehandling, og som er god til skriftlig kommunikation.

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 t/u med opstart 1. august.

Specialteamets målgruppe er børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier. Stillingen er placeret i den del af teamet som varetager sagsbehandlingen i henhold til Barnets Lov i behandling af ansøgninger om og opfølgninger på merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste.

Arbejdsopgaverne vil primært være målgruppevurdering, opfølgning på merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste, samt timesatsberegninger i forbindelse med bevilling af tabt arbejdsfortjeneste. Desuden vil der være forefaldende opgaver i forbindelse med opfølgninger generelt. Stillingen kræver at man først og fremmest finder det interessant at arbejde med målgruppen, og samtidig skal man også være indstillet på at der er meget administrativt arbejder f.eks. I beregninger af merudgifter eller i indhentelsen af oplysning til belysning af en ansøgning om tabt arbejdsfortjeneste.    


Vi søger en medarbejder der: 

  • trives godt i en travl hverdag, og i et tæt samarbejde både med kollegaer, samarbejdspartner og de familier vi er her for
  • har et godt kendskab til IT og interesse og flair for administrative opgaver
  • kan arbejde selvstændigt og systematisk
  • kan tage ansvar for egne opgaver, samtidig med at du er en teamplayer, som ved, at ”VI” bedst løfter opgaverne i fællesskab.  

Som rådgiver i Specialteamet er det ikke en forudsætning at man er uddannet socialrådgiver, men med ikrafttrædelsen af Barnet Lov i jan 2024 er der en forventning om at man som rådgiver også kan afholde samtaler med de børn og unge, som er omfattet af målgruppen.
 

Til gengæld kan vi tilbyde:
  • Et team med et fagligt stærkt miljø, og hvor kollegial sparring prioriteres ligesom fællesskab, positiv trivsel, respekt og godt humør er en vigtig del af hverdagen
  • kollegaer der er engagerede og har en positiv tilgang til arbejdet, selvom nogle af børnene i målgruppen ikke har det letteste børneliv
  • en arbejdsplads der er spændende og dynamisk, og hvor vi har et stort fokus på udvikling
  • et team der prioriterer et tæt samarbejde bl.a. ved ugentlige teammøder, ligesom vi benytter os af ekstern faglig og individuel supervision
  • flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage i et vist omfang

Der tilbydes tæt oplæring, og det forventes ikke, at du har kendskab til målgruppen, men det er en fordel at have det.    

I Specialteamet er vi 1 faglig koordinator og 8 rådgivere hvoraf 5 arbejder samme målgruppe, men med den støtte der kan tilbydes børn og unge med funktionsnedsættelser ud over merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste. Der er således 2 andre kollegaer der arbejder med samme opgaver som beskrevet i dette stillingsopslag.

Specialteamet er en del af den samlede afdeling i Børn- og Familierådgivning i Norddjurs kommune. I afdelingen er der også et Forebyggelsesteam, et Børneteam, et Ungeteam, og to Familieplejekonsulenter. Specialteamet sidder fysisk sammen med de øvrige teams i administrationsbygningen i Glesborg, hvor også Skoleforvaltningen har til huse.


Ønsker du at høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Lea Nielsen på tlf.: 20 41 37 42 eller fagkoordinator Christine Hertel på tlf.: 40 31 65 88. 

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. 

Ansøgningsfrist den 19. juni 2024. 

CV, kopi af eksamensbevis og eventuelle udtalelser vedlægges ansøgning.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 25. juni 2024. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt eller senest 1. august 2024.

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6064671

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet