Specialpædagog til midlertidig stilling i Norddjurs Kommunes særlige dagtilbud

Profilbillede
dato

Motiveres du af at skabe struktur, rammer og læringsmiljøer, der kan få børn med betydelig og varige funktionsnedsættelser til at udvikle sig og trives? Kan du arbejde med konstant tilpasning af pædagogisk praksis, så den altid er tilpasset det enkelte barn?

Så kan vi tilbyde dig en stilling som specialpædagog i et af Norddjurs Kommunes særlige dagtilbud under Barnets Lov §83 hvor du har mulighed for masser af faglig udvikling, udfordringer og tværfagligt samarbejde. Vores særlige dagtilbud (Barnets Lov §83) Regnbuen i Auning og Lille Bjørn i Grenå tilbydes børn med vedvarende og betydelig nedsat fysisk og / eller psykisk funktionsnedsættelse. Vi arbejder med trivsel, udvikling og læring for de børn i Norddjurs Kommune som har behov for et skærmet miljø. Vi tager afsæt i det enkelte barn, og arbejder bla. med ICDP, TEACCH, forskellige kommunikationsformer og med relations dannelse.

Vi har en midlertidig stilling på 37 timer i Regnbuen, med ansættelsesstart 1 december 2024 og som slutter 30 november 2025.

Arbejdstiden tilrettelægges i tidsrummet 6:30-16:15 – og der må forventes 1-2 aftenmøder pr måned.

Dagen i et særligt dagtilbud (Barnets Lov §83), er styret af struktur, forudsigelighed, og genkendelighed i specialpædagogiske miljøer. Det stiller samtidig krav om, at du er kreativt tænkende og klar til at handle, når dagen tager en uventet drejning. Tilgangen til arbejdet med børnene er funderet i den systemiske tænkning og bygger på et anerkendende grundlag.

Som specialpædagog i særligt dagtilbud, bliver du ansat i Trivsel og Læring (PPR). Her bliver du en del af et stærkt tværfagligt fællesskab, der understøtter hele skole- og dagtilbudsområdet i Norddjurs Kommune. Afdelingen består af specialpædagogiske vejledere, psykologer, specialvejledere på skoleområdet, logopæd’er, fysioterapeuter, læsekonsulenter og familievejledere. Du vil primært være tilknyttet vores særlige dagtilbud Regnbuen som ligger i Auning.

Vi arbejder alle sammen for den samme kerneopgave:
Vi skaber miljøer, hvor børn ses, lærer, trives, deltager – og tør livet

Dine opgaver vil være:
  • At tilrettelægge og gennemføre en specialpædagogisk indsats med afsæt i det enkelte barns udvikling og særlige behov (kontaktpædagogrolle)
  • At dokumentere barnets udvikling og trivsel i barnets indsatsplan
  • At indgå i et tæt samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere og med børnenes forældre
  • At understøtte barnets generelle udvikling og muligheder for at deltage i forskellige fællesskaber
  • At kunne planlægge, organisere og skabe dig et overblik i dagligdagen
Vi forventer at du:
  • Er uddannet pædagog eller har anden relevant uddannelse
  • Har erfaring fra specialpædagogisk praksis, eller være dedikeret til området
  • Har særlig forståelse for forældresamarbejdet og ser det som en kæmpe ressource
  • At du har en særlig fornemmelse for de små pædagogiske justeringer og prøvehandlinger, der betyder, at barnet understøttes bedst muligt i sin udvikling hver dag.
  • Er i stand til at arbejde selvstændigt og selv kan strukturere og dokumentere dine opgaver 
  • Er omsorgsfuld, empatisk, åben og lyttende
  • Bidrager til faglig sparring og supervision med henblik på at udvikle egen og fælles praksis  
  • Er omstillingsparat
  • Er fortrolig med anvendelsen af IT på brugerniveau, og IPads i pædagogiske sammenhænge
  • Er i besiddelse af et kørekort, da vi vikarierer i vores særlige dagtilbud Lille Bjørn i Grenå
Vi tilbyder:
  • Spændende og varierede arbejdsopgaver
  • Mulighed for personlig og faglig udvikling og indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse
  • Teamsamarbejde med faste møder og supervision
  • Høj grad af tillid og fleksibilitet
  • Fagligt velfunderede kollegaer, som vægter sparring og samarbejde højt
  • En organisation der arbejder med psykologisk tryghed

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn iht. gældende overenskomst.
Organisatorisk er stillingen en del af Trivsel og Læring (PPR) som hører til under skole- og dagtilbudsområdet, velfærdsforvaltningen, Norddjurs Kommune. 

Nærmeste leder er Mona Olesen
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte: Teamleder Mona Olesen på telefon 20 21 79 51 

Ansættelsesprocedure:
Ansøgning, CV og relevante bilag uploades via Emply.

Ansøgningsfrist er mandag den 7. oktober 2024

Ansættelsessamtalen forventes gennemført mandag den 21. oktober 2024

Ansættelsesstart: den 1. december 2024

 Vi ser frem til at læse din ansøgning.

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade 1, 8585 Glesborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6115777

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet